keskiviikko 6. syyskuuta 2017

Työkkärin pakkoinfo

Sain tänään kutsun työkkärin pakkoinfoon. Kirjeessä sanottiin, että työnhaku on voimassa infon järjestämispäivään asti, missä se uusitaan. Samalla uusitaan myös työllistymissuunnitelma. Mikäli ei tule infoon, niin työnhaku katkeaa.

Mitäköhän siellä sanotaan tällä kertaa, kun perusasiat selitettiin jo edellisessä infossa. Luultavasti esitellään eri palveluita eli työtä työttömyyskorvauksella ja 9 euron kulukorvauksella. Niihin en tietenkään suostu, eikä se varmaan ole pakollistakaan.

Tähtään siihen, että saan työllistymissuunnitelmani uusittua nykymuodossaan, eli suostun ainoastaan hakemaan avoimia työpaikkoja. Kutsun aktivointisuunnitelmaan pitäisi myös tulla nyt syyskuussa, mutta se onkin aivan eri asia.


1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Minulle elokuun puolessa välissä tuli TE-toimistosta "3 kk määräaikaissoitto" ja asiantuntija (?) kovasti suorastaan tyrkytti työnhakukonsulttia ja palkatonta työkokeilua minulle, en suostunut ja sanoin hakevani palkkatukityöpaikkoja, joihin minulla on oikeus, asiantuntija vaan totesi, että palkkatuettua työpaikkaa on vaikea saada ja aloitti uudelleen mainostaa työkokeilua, no sovimme kuitenkin niin, että jatkamme entisellään eli minä haen omatoimisesti töitä sekä palkkatuettua työtä. Työnhakuinfoon en ole vielä kutsua saanut, puhelinmyyntifirmojen info-kutsuja sen sijaan on sadellut enkä ole niihin mennyt, koska ovat olleet vapaaehtoisia. Ei voi mitään, mutta ärsyttävää tuo 3 kk välein tapahtuva soittelu, jotenkin olen jopa alkanut hermoilemaan sen takia jo muutama päivä ennakkoon, kun ei tiedä mitä sieltä esittävät ! Itse asiassa minulle soittelevat noin 2,5 kk välein !!

Työttömyys päättyy

Pääsen rastittamaan kyseisen kohdan Kelan työttömyysajan ilmoitukseen. Sitkeän hakemisen jälkeen onnistuin viimeinkin saamaan työpaikan ja...