tiistai 26. joulukuuta 2017

Työllistymissuunnitelma ja pakolliset palvelut

Minulle tuli yhteydenotto työkkäristä. Vaativat, että uusin työllistymissuunnitelmani ja lähettivät minulle työllistymissuunnitelman valmiiksi, niin, että minun tulisi allekirjoittaa se. Jouduin sitoutumaan tiettyihin palveluihin: eli CV-netin ja hakuvahdin käyttöön. CV-netti on tunnetusti karenssiansa, jonne laitetut CV:t jäävät usein katsomatta. Hakuvahdit minulla on jo valmiiksi kaikille työnhakusivustoille, joten siinä ei ole mitään uutta.

Viimeisen kirjoitukseni jälkeen olen hakenut 27 työpaikkaan ja saanut 26 kielteistä vastausta. Tilanne näyttää edelleen toivottomalta. Päättäjiltä tuli hieno joululahja: Mikäli olen työttömänä ensi vuonna, työttömyyskorvaustani leikataan 5%:lla, koska en ole ollut "tarpeeksi aktiivinen". Työttömien kyykytys ei näytä loppuvan koskaan.



Ei kommentteja:

Työttömyys päättyy

Pääsen rastittamaan kyseisen kohdan Kelan työttömyysajan ilmoitukseen. Sitkeän hakemisen jälkeen onnistuin viimeinkin saamaan työpaikan ja...